вівторок, жовтня 14, 2014

КОМАНДИР БАТАЛЬЙОНУ "ДНІПРО – 1" ЮРІЙ БЕРЕЗА: "ВСІ, ХТО ПРОТИ УКРАЇНИ, – БУДУТЬ ВИЛІТАТИ У ВІКНА"

"Дві найважливіші речі на фронті – це боягузтво і безстрашність. Від командира залежить, наскільки він може зробити щеплення від цих хвороб. Коли ці дві речі в тобі балансують – тоді ти непереможний".

Дитинство
Я народився в селі на Дніпропетровщині. Сім'я в нас була небагата. При тому, що батьки трударі: мати на трьох роботах працювала, батько водієм. Я знаю на власній шкурі, що таке робота в селі, бо практично з 3-го класу я працював у колгоспі. Найбільшою була зарплата 180 карбованців, це коли довелося працювати без вихідних. В 9-му класі батьки мені купили, мабуть, за мої гроші, мотоцикл "Ява" - це було щось неймовірне. До 9 років не знали, чи я виживу, у мене була хронічна бронхіальна астма. Я її вилікував завдяки футболу. Вибігав, можна сказати…
А ще я купував книжки, виписував журнали, газети. Для мене книга була усім, навіть першим коханням.
В 9-му класі у мене в школі був один епізод, коли я отримав двійку за чверть. Я відмовився вчити Маяковського. Я його не розумів і зараз не розумію, і це була принципова моя позиція. Був скандал на всю школу. Батькам вчителька сказала, що вони вирощують дисидента.
Я любив математику, знав її добре, брав участь у олімпіадах. Але якось прийшла нова вчителька і почався конфлікт - не зійшлись дві особистості. Я завжди намагався бути неформальним лідером. А таких завжди бояться. А вона почала мені ставити двійки. Потім поставила мені двійку за чверть. І стояло питання - двійка за рік і недопущення до випускних екзаменів. А я заявив, що не піду на жоден екзамен, а на той час це неможливо, щоб десятикласник відмовився здавати екзамени. Був скандал. Документи у мене вже були здані до вступу у військове училище, але я забастував. Не знаю як там вирішили проблему: районо, гороно…Але допустили до екзамену, поставили трійки. Цікаво - коли здавав ту ж саму математику при вступі у військове училище - отримав п' ятірку.  
 ПРОДОЛЖЕНИЕ