понеділок, лютого 19, 2018

ПОРОШЕНКО НАС ПОПЕРЕДИВ

 Чотири роки тому снайпери розважалися: дивились у приціли і вибирали собі жертв – хтось відстрілював карооких, хтось вкритих кіптявою від палаючих шин, а хтось знімав кожного третього, хто промине певний ліхтар. Порошенко і Пашинський вважали, що це – гарна технологія. І вони не помилилися: Україна знавісніла від жаху і ненависті. Нічого особистого, казали один одному Порошенко і Пашинський, це – політика. І справді, що може бути особистого у виборі випадкових жертв? – лише політика. Сьогодні хлопців убили вдруге: Майдан перегородили стальними конструкціями і вивісили на них портрети загиблих.
І це, знову ж таки, технологія – ще одне вбивство Майдану і тихе нагадування: «Можем повторить». Порошенко прийшов до влади по трупах – це був його тріумф. І, якщо вірити психології, то піде із влади також тільки по трупах: він повторить і примножить свій досвід. Сьогоднішнє віче на Михайлівській площі було найвелелюднішим від часу проведення в Києві протестних акцій. Іноді здається, що наші блоґи і дописи – все це марнування часу й емоцій. Але сьогодні я переконався, що це не так. Уперше, спостерігаючи за колоною, яка розтягнулася від рогу Володимирської і Хмельницького до Софійської, я побачив, що в наших фейсбучних суперечках є сенс. Я познайомився з людьми, імена яких знав лише за дописами і коментарями. І щиро скажу, я радий цим знайомствам. Змусив мене посміхатись і Віктор Чумак, коли повідомив зі сцени, що оргкомітет починає формування списків пособників Порошенка, аби згодом проти них були запроваджені санкції. Я радий, що моя пропозиція, висловлена в ефірі телеканалу Zik, знайшла підтримку (добре, що тоді в студії був також і Віктор Чумак). Я думаю, що попри всі хиби, сьогоднішня акція була вдала. Я не хочу зараз говорити ані про організаційні помилки, ані про «плани на майбутнє». Ми про це ще поговоримо і нераз. Я хочу повернутися до тієї емоції, яку я пережив на Майдані, дивлячись на сталеві каркаси, споруджені Порошенком. Він може повторити. І він повторить. У нього немає вибору. Йому є що втрачати. Він знає, що навіть, якщо він встигне заскочити в літак, разом зі своїми мільярдами, то цей літак не прийме жоден аеропорт світу. Він повторить. Він нас попередив.
 Валентин Бужанський

Немає коментарів: